Czym jest Digital Ars?
Digital Ars to konkurs skierowany do zespołów oraz artystów, którzy tworzą sztukę dzięki wykorzystaniu Sztucznej Inteligencji (AI).
Celem konkursu jest wsparcie rozwoju innowacji w Polsce poprzez promocję możliwości AI, edukacja społeczeństwa poprzez oswajanie lęków w obszarze sztucznej inteligencji ukazując jej nowe możliwości oraz zachęcenie społeczeństwa do dialogu publicznego o nowych technologiach i ich roli w nowoczesnym społeczeństwie. Regulamin konkursu dostępny na stronie - kliknij by go przeczytać.
Poznaj zwycięzców!
Rada składająca się z blisko 30 ekspertów w dziedzinie nowych technologii i sztuki wybrała laureatów Digital Ars. Poznaj wszystkich zwycięzców pierwszego w Polsce konkursu dla artystów wykorzystujących sztuczną inteligencję.
Zapraszamy do obejrzenia wirtualnej wystawy, która jest dostępna na stronie Kunstmatrix.
Dziękujemy firmie Ringier Axel Springer Polska, Huawei oraz TVN Grupa Discovery i player.pl za wsparcie! Digital Ars to rewolucyjny projekt. Dzięki współpracy możemy promować sztuczną inteligencję i pokazywać społeczeństwu jej wyjątkowe możliwości.
Kategoria nowa
Miejsce 1 – Ivona Tautkute, Unseen Warsaw
Miejsce 2 – Banks(y)terzy – Poezja
Miejsce 3 – Jola Kudela- Mrs D. / Pani Profesorowa
Kategoria otwarta
Miejsce 1 – Ivona Tautkute - These humans did not feel
Miejsce 2 – Julia Będziechowska - Kompozycje
Miejsce 3 – Jola Kudela – FLow
Kategoria transformacja
Miejsce 1 – Aleksander Fafuła - Dwie prace - Beksińskiego
Miejsce 2 – Michał Krzyczkowski - Wjazd pociągu na stację w La Ciotat
Miejsce 3 – Artur Górski - Obraz
Nagroda publiczności
Miejsce 1 – Natalia Lewczuk - Wiersz ten jest stworzony na podstawie wyników wyszukiwarki Google
Miejsce 2 – Zespół tajny projekt - Animacja ślad
Miejsce 3 – Aleksander Fafuła - Beksiński AA83
Nagroda Fundacji:
Narzędzie - Anna Wójcik - epistolograf.pl
Narzędzie - Aleksander Fafuła - Muzyka dostrajana do emocji i wyrazu twarzy
Gratulujemy!
Digital Ars
Kategorie
Konkursowe
-
Otwarta
Brak ograniczeń odnośnie rodzaju sztuki, metody pracy, czy stylu. Pełna kreatywność dozwolona!
-
Nowa
Nowe, unikalne dzieła stworzone z wykorzystaniem Sztucznej Inteligencji. Wykorzystaj algorytmy i stwórz zupełnie niepowtarzalne dzieło sztuki.
-
Metamorfozy / transformacje
Artystyczna interpretacja znanych utworów i obrazów. Nadaj znanym dziełom swojego niepowtarzalnego charakteru.
Weź udział w konkursie
Digital Ars
Kto może
wziąć udział
- Do udziału w konkursie zapraszamy zespoły oraz indywidualnych artystów i programistów, którzy tworzą media artystyczne w postaci obrazu, video, dźwięku, bądź tekstu napisanego w języku polskim lub angielskim z pomocą sztucznej inteligencji. Sztuka powinna być stworzona w całości przez oprogramowanie uruchomione na komputerze i być obrazem cyfrowym, plikiem wideo, plikiem dźwiękowym lub plikiem tekstowym, a jej generowanie musi być powtarzalne poprzez uruchomienie wskazanego oprogramowania.
Nagrody
i korzyści
-
Nagroda pieniężna
W każdej kategorii na twórców zwycięskich dzieł czeka nagroda pieniężna w wysokości 1.000 PLN ufundowana przez Digital Poland.
-
Możliwość wystawienia zwycięskich dzieł w galerii Muzeum Narodowego
Zwycięskie dzieła, za zgodą twórców, zostaną pokazane podczas jednej z wystaw sztuki odbywających się w Królikarni. Wystawa zostanie zorganizowana we współpracy z Muzeum Narodowym w 2021 roku.
-
Twoja sztuka w cyfrowych mediach!
Zwycięskie dzieła, za zgodą twórców, zostaną wykorzystane w produkcjach TVN Digital (np. player.pl) i Ringier Axel Springer Polska (np. onet.pl) w 2021
-
Dziewięć telefonów od Huawei
Telefony od Huawei – wykorzystujące sztuczną inteligencję, zostaną przyznane zwycięzcom każdej z kategorii.
-
Cyfrowa rozrywka od 3 do 6 miesięcy
Dla zwycięzców każdej z kategorii partner konkursu TVN Digital ufundował darmowy dostęp do Player.pl na okres od 3 do 6 miesięcy.
-
Cyfrowa prasa od 3 do 6 miesięcy
Dla zwycięzców każdej z kategorii partner konkursu Ringier Axel Springer Polska ufundował darmowy dostęp do cyfrowej prasy Forbes i Newsweek na okres 3 do 6 miesięcy.
Digital Ars
Etapy konkursu
-
1
Ogłoszenie konkursu
-
2
Nabór prac konkursowych w konkursie Digital Ars
-
3
Ocena prac konkursowych
-
4
Ogłoszenie wyników konkursu
Poznaj Radę Konkursową
Digital Ars 2020
-
Agata Checińska
Agata Chęcińska | Data scientist | Spotify
-
Aleksandra Przegalińska
Prorektor ds. Współpracy z Zagranicą i ESR | Akademia Leona Koźmińskiego
-
Andrzej Sobczak
Prof. SGH | Twórca serwisu robonomika.pl
-
Anna Szylar
Manager | Instytut Adama Mickiewicza | Kierownik Festiwalu Digital Cultures
-
Dariusz Gross
Founding member | AIartists.org
-
Hanna Piotrowska
Projektantka informacji | Information is Beautiful
-
Igor Zacharjasz
Director Engagement | Innovation Incubator | VISA
-
Jakub Falkowski
IPTech Counsel | Baker McKenzie
-
Jakub Probola
Dyrektor Departamentu Rozwoju Usług Międzynarodowych |, T-Mobile
-
Katarzyna Stanny
Pełnomocnik Wydziału Sztuki Mediów, Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie
-
Katarzyna Jankowska
Redaktor naczelna działu Kultura | Onet.pl
-
Klem Jankiewicz
Współzałożycielka Quantum Flytrap | Właścicielka JankiewiczStudio.com
-
Konrad Korzeniewski
Partner | Enky Consulting | CFO & Co-Founder | Benji's Planet
-
Łukasz Borowiecki
Współzałożyciel | 10 senses
-
Łukasz Chmielewski
Redaktor naczelny | Aleja Komiksu
-
dr hab. Łukasz Gaweł, prof. UJ
p.o. Dyrektora Muzeum Narodowego w Warszawie
-
Maciej Gozdowski
Managing Director | player.pl
-
Marcin Kędzior
Lider Sekcji Data Science | T-Mobile
-
Marek Kasperski
Prezes galerii | ArtKomiks.pl
-
Marek Sowa
Senior AI Manager | Capgemini
-
Michał Mądry
Managing Partner | Enky Consulting
-
Olgierd Cygan
Managing partner | Hello Consulting
-
Patrycja Gołos
VP ds. korporacyjnych | Liberty Global CEE | UPC
-
Piotr Mieczkowski
Managing Director | Fundacja Digital Poland
-
Piotr Migdał
Współzałożyciel Quantum Flytrap | AI Researcher w ECC Games
-
Przemysław Zakrzewski
Head of Corporate Technology Center | ABB
-
Robert Siewiorek
Redaktor naczelny portalu SztucznaInteligencja.org.pl | OPI PIB
-
Ryszard Hordyński
Dyrektor ds. strategii i komunikacji, Huawei
-
Tomasz Trzcinski
Członek zarządu Tooploox, MicroscopeIT i Comixify
-
Weronika Kuna
Government Affairs Lead | Microsoft
-
Magdalena Żuk
Dyrektor ds. PR I Marketingu | Crido
Digital Ars