Ozdobnik - gradientowa kula
Ozdobnik - gradientowa kula
Wróć / Innowacje

Polsko-japoński sojusz: Nethone i Nissho łączą siły aby zapobiegać oszustwom online

Nethone, bazująca na sztucznej inteligencji polska firma walcząca z fraudem płatniczym online, oraz Nissho Electronics Corporation, ogłosiły współpracę biznesową na rynku japońskim. Firmy pomogą klientom wykrywać oraz zapobiegać oszustwom popełnianym przy użyciu kart płatniczych, i ochronią przed ATO, czyli nieuprawnionym przejmowaniem kont użytkowników.  Nethone będzie częścią już istniejącej marki Tranfis i będzie znany w Japonii jako "Tranfis powered by Nethone".

Nissho to wiodąca w dziedzinie innowacji Japońska firma działająca na rynku od ponad 50 lat. Dostarcza technologie informacyjno-komunikacyjne w zakresie cyberbezpieczeństwa, IoT i sztucznej inteligencji. Wspiera zarówno przedsiębiorstwa, jak i usługodawców w procesie transformacji cyfrowej. Japonia stale plasuje się w pierwszej trójce największych rynków eCommerce na świecie, z przychodami prognozowanymi na 112,465 mln USD w 2021 roku. Szacuje się, że przychody z handlu elektronicznego będą rosły w tempie 6,2% rocznie, co w 2025 roku da prognozowaną wartość rynku na poziomie 143,279 mln USD. Ponieważ Nissho aktywnie angażuje się w poszukiwanie sposobów na dostarczanie najlepszych usług w kolejnych innowacyjnych dziedzinach, dzięki właśnie ogłoszonemu partnerstwu, rozwinie swoją ofertę o rozwiązania zapobiegające oszustwom w kanałach online.

"Nethone ma podobną optykę w kwestiach zapobiegania oszustwom jak my, oraz technologię, która wydaje się być jedną z najlepszych na rynku. Bardzo cenimy sobie podejście Know your Users (KYU) do profilowania użytkowników. W erze usług zorientowanych na klienta, chcemy nie tylko znać klientów, ale także zrozumieć ich prawdziwe motywy" - wyjaśnia Hideaki Koga, Executive Officer & Senior General Manager w Nissho.

Nethone umożliwia firmom działającym globalnie skuteczną walkę z cyberzagrożeniami. Chroni swoich klientów (sprzedawców online i instytucje finansowe) przed oszustami dzięki dokładnemu profilowaniu każdego użytkownika w czasie jego interakcji z witryną lub aplikacją natywną. Dzięki użyciu sztucznej inteligencji w autorskim silniku decyzyjnym, Nethone wzbogaca rozumienie każdego użytkownika o ponad 5500 atrybutów w trzech obszarach: jego zachowania, parametrów jego sprzętu (tzw. digital fingerprint) i cech połączenia sieciowego. Dane te zbierane są całkowicie w tle i nie wymagają podejmowania dodatkowych akcji ze strony użytkownika. Wzajemne powiązania atrybutów są przetwarzane w czasie rzeczywistym, a rezultatem tej analizy są natychmiastowe rekomendacje, które pomagają zapobiegać oszustwom typu card-not-present i chronią przed przejmowaniem kont. Autorska technologia KYU umożliwia wielowymiarowe profilowanie użytkowników online bez negatywnego wpływu na UX serwisu internetowego, jednocześnie radykalnie redukując zarządzanie ryzykiem, np. ręczną weryfikację i pasywne uwierzytelnianie.

"Japonia, jako kraj z olbrzymim potencjałem rozwoju handlu online, jest idealnym miejscem dla oszustów do działania. Szczególnie, że Japończycy coraz częściej preferują płatności online niż gotówkę lub fizyczne użycie karty. Wkrótce szkody z tytułu oszustw dokonywanych w kanałach offline będą niższe niż online" - komentuje Patrick Drexler, Szef Rozwoju Biznesu w Nethone. "Wiele firm w Japonii nie jest przygotowanych na nadchodzące zmiany i zagrożenia w kwestiach bezpieczeństwa. Firmy nie mają na przykład zespołów czy specjalistów, którzy na co dzień zajmowaliby się bezpieczeństwem online czy przeciwdziałaniem takim oszustwom. W krajach zachodnich to standard. Rozwiązania Nethone pomogą skuteczniej walczyć z oszustwami internetowymi. Nissho doskonale zdaje sobie z tego sprawę, dlatego zdecydowaliśmy się nawiązać współpracę biznesową i zainwestować w tym kluczowym regionie" - dodaje Patrick Drexler.

Nissho pomoże polskiej firmie w dystrybucji jej dwóch podstawowych produktów - Guard i ATO. Nethone Guard zapobiega oszustwom związanym z płatnościami online poprzez wykrywanie prób anonimizacji, automatyzacji i podejrzanych zachowań. Nethone ATO to kompleksowe narzędzie oparte na biometrii behawioralnej, które zabezpiecza biznes nie tylko przed przejmowaniem istniejących kont (ATO), ale także przed oszustwami płatniczymi z tych nowo utworzonych.

Plany Nissho na 2021 rok obejmują sprzedaż usługi "Tranfis powered by Nethone" o wartości 200 mln jenów. Ponadto, wykorzystując dane zbierane przez technologię KYU, Nissho będzie dostarczać rozwiązania dla operatorów e-commerce mające na celu poprawę doświadczeń klientów, zwiększenie zaangażowania i poprawę współczynnika konwersji zarówno w Japonii, jak i w całej Azji. 

“Dostrzegliśmy wielki potencjał we współpracy pomiędzy Nissho i Nethone, a rynkami Japonii i Azji Południowo-Wschodniej. Mieliśmy okazję spotkać się w Warszawie, gdzie zobaczyliśmy wielką energię, entuzjazm i pasję. To sprawiło, że nasz sojusz stał się jeszcze bardziej atrakcyjny" - wyjaśnia Hideaki Koga.

***

Nethone

Globalnie dostarcza oparte na uczeniu maszynowym rozwiązania w języku branżowym znane jest jako Know Your Users™ (KYU), które umożliwiają sprzedawcom internetowym kompleksowe zrozumienie ich użytkowników i zapobieganie oszustwom online. Firma działa w modelu SaaS (Software-as-a-Service). Korzystając z odpowiednio wytrenowanych modeli ML, Nethone wykrywa i zapobiega oszustwom popełnianym przy użyciu kart płatniczych, oraz chroni przed ATO, czyli nieuprawnionym przejęciem dostępu do kont użytkowników.

Firma została założona w 2016 roku przez specjalistów w dziedzinie Data Science, ekspertów ds. bezpieczeństwa IT oraz doświadczonych menedżerów, i jest jedną z najszybciej rozwijających się firm technologicznych w Europie Środkowej. Na globalną skalę, współpracuje z branżą e-commerce, digital goods, podróżniczą i finansową.

Więcej informacji jest dostępnych na nethone.com.

Nissho Electronics Corporation

Dostawca sprzętu teleinformatycznego, infrastruktury IT oraz innych rozwiązań zarówno w Japonii, jak i na całym świecie, a także usług takich jak projektowanie i budowa systemów, konserwacja, obsługa i monitoring.

Przez ponad 50 lat od założenia, Nissho koncentruje swoje wysiłki na rozwoju takich obszarów jak IoT, inteligentne fabryki, wykrywanie nielegalnych danych płatniczych, cyberbezpieczeństwo i automatyzacja procesów (RPA), pomagając jednocześnie klientom w ich cyfrowej transformacji. Nissho często współpracuje z firmami na całym świecie i łączy opracowane przez siebie aplikacje z rozwiązaniami oferowanymi przez inne firmy, aby tworzyć nową wartość.

Więcej informacji można znaleźć na stronie nissho-ele.co.jp.

Autor wpisu / Partner wpisu:
nethone

TAGI: Innowacje