Polacy są otwarci na innowacje i nowe technologie
Polskie społeczeństwo jest niezwykle otwarte na innowacje. Zwłaszcza jeśli chodzi o rozwiązania cyfrowe i zdalne – podkreśla Piotr Alicki, prezes zarządu KIR i laureat Nagrody Digital Shapers 2018. Co to oznacza dla świata biznesu? Mamy bogactwo talentów i rozwijającą się infrastrukturę, a międzynarodowe firmy dostrzegają u nas perspektywy rozwoju.
Udane wprowadzenie innowacji na rynek jest procesem złożonym, a o jego sukcesie często decyduje nastawienie odbiorców. Badania pokazują, że Polacy ufają cyfrowym narzędziom. Jesteśmy jednym z najbardziej otwartych na nowoczesne rozwiązania w sektorze bankowym narodów na świecie. Ponad 90 proc. płatności kartowych w Polsce jest dokonywanych zbliżeniowo. Powszechnie zaczęliśmy także stosować rozwiązania cyfrowe w kontaktach z administracją publiczną.
― Tylko w pierwszych trzech miesiącach tego roku Profilowi Zaufanemu przybyło 1,5 mln użytkowników, co jest rewelacyjnym wynikiem pokazującym, że Polacy widzą coraz większą wartość w takich rozwiązaniach. W kwietniu z Profilu Zaufanego korzystało już rekordowe 6 mln osób ― podkreśla Piotr Alicki.
Drzemiący w naszym kraju potencjał dostrzegają również technologiczni giganci. W maju Microsoft ogłosił partnerstwo z polską Chmurą Krajową i zadeklarował, że zainwestuje w Polsce rekordową kwotę - miliard dolarów, która pozwoli m.in. na powstanie w naszym kraju nowoczesnego centrum danych, dzięki którym polska ma stać się technologicznym sercem Europy.
Pandemia to dla Polaków niezapowiedziany test technologiczny, który dzięki otwartości na cyfryzacje udało nam się zdać.
– Wbrew obawom – wypadliśmy naprawdę dobrze. W wielu obszarach byliśmy do niego solidnie przygotowani. Jak wspominałem, w niektórych dziedzinach nie tylko udało nam się dogonić kraje zachodnie, ale wręcz je przegonić. Dostępność szerokopasmowego internetu w warunkach pandemii okazała się bardzo ważna – tłumaczy laureat prestiżowej listy Digital Shapers.
Koronawirus wpłyną również na postawy technosceptyków, którzy dostrzegli, że innowacje w modelu świadczenia wielu usług m.in. zdalne konsultacje medyczne i praca z domu pozwoliły na sprawne funkcjonowanie pracowników oraz społeczeństwa w dobie światowego kryzysu. Przeformatowanie procesów zdefiniowało nową rzeczywistość i jak pokazują badania, po zakończeniu pandemii aż 69 proc. badanych firm zamierza nadal wykorzystywać nowe technologie w komunikacji z klientami, a 45 proc. zastosuje je w sprzedaży i obsłudze.
Cały wywiad z Piotrem Alickim do przeczytania na stronie Business Insider Polska.
Autor wpisu / Partner wpisu:
Paulina Szkoła