Konsekwencje cyfryzacji procesów produkcyjnych firmy
Każdy właściciel firmy zastanawiający się nad cyfryzacją prowadzonej działalności ma liczne wątpliwości dotyczące takiej zmiany. Jakie? Oto pytania, które najczęściej zadają managerowie firm produkcyjnych rozważający automatyzację procesów wytwórczych.
Dlaczego przedsiębiorcy i zarządzający firmami pytają o zaawansowane systemy zarządzania zasobami i procesami klasy ERP? Podstawowymi argumentami są:
chęć znacznego usprawnienia (zautomatyzowania) procesów biznesowych w prowadzonej działalności;
uodpornienie biznesu na nieprzewidziane zmiany w otoczeniu (czego doskonałym przykładem jest aktualna sytuacja z obostrzeniami epidemicznymi);
zapewnienie lepszej kontroli nad procesami biznesowymi, projektami i kosztami w prowadzonej działalności;
konkurencja;
poprawa rentowności działalności podstawowej lub wybranych obszarów;
dostarczenie osobom zarządzającym przedsiębiorstwem bieżących informacji w postaci raportów i analiz, często w czasie rzeczywistym.
W efekcie system ERP, czyli specjalistyczne oprogramowanie do zarządzania przedsiębiorstwem, daje właścicielowi firmy nie tylko lepszy wgląd w to, co się dzieje w prowadzonej przez niego działalności, ale również zwiększa efektywność funkcjonowania danej firmy oraz jej konkurencyjność na dynamicznie zmieniającym się rynku.
Czy system Sage Symfonia ERP jest elastyczny?
To użytkownik decyduje, w jaki sposób dopasować oprogramowanie do procesów biznesowych, które realizowane są w danej firmie. W chwili obecnej podejście do oprogramowania powinno być typowo procesowe. Atutem systemu Sage Symfonia ERP jest możliwość uruchomienia procesu biznesowego na dowolnym etapie, np. od momentu zlecenia produkcji na zapas wyrobu gotowego. Możemy także obsłużyć cały proces przedsprzedaży od zapytania ofertowego, przedstawienia oferty, negocjacji i modyfikacji oferty do pozyskania zamówienia od klienta i realizacji zamówienia. Łatwo później dotrzemy do oferty, z której powstało zlecenie produkcyjne czy dokument sprzedaży. Można także zrezygnować ze śledzenia ofert i zamówień, opierając się na dotychczasowych doświadczeniach w naszej działalności. Istnieje możliwość prognozowania i opracowania planu produkcyjnego, a następnie przyjęcia materiałów. Decyzja o uruchomieniu czynności, np. „zlecenie produkcji”, jest wyliczona i podpowiadana operatorowi systemu ERP przez moduły analityczno-raportowe.
Autor wpisu / Partner wpisu:
Weronika Farys
TAGI: Biznes